Waarom kiezen voor HES accountants!

Bekijk hieronder het animatiefilmpje over de gewaarborgde kwaliteit van ons als MKB accountant.

Als ondernemer wilt u zich volledig kunnen richten op dat waar u goed in bent en dat is ondernemen in uw tak van sport.

Maar hiervoor heeft u wel betrouwbare financiële gegevens nodig!

Niet alleen voor uzelf, maar bijvoorbeeld ook voor eventuele mede-eigenaren, de bank en natuurlijk de belastingdienst.

Het overgrote deel van de MKB-ondernemers heeft onvoldoende tijd of deskundigheid om zelf alles financieel en administratief goed op een rijtje te houden. En dat is nu toevallig waar wij goed in zijn.

Met als insteek Helderheid En Samenwerking zorgen wij ervoor dat onze klanten:

  • tijd en geld besparen
  • tijdig verbeter- en besparingspunten aangereikt krijgen en dus geen kansen missen
  • 24 uur per dag alle ‘stukken’ te beschikking hebben via de online HES-portal
  • op veel meer gebieden worden ondersteund dan alleen accountancy en belastingadvies
  • een echte sparringpartner hebben en dus zo zorgeloos mogelijk kunnen ondernemen

Dat is waarom veel MKB ondernemers kiezen voor HES accountants

  1. Klinkt allemaal mooi natuurlijk! Maar wat betekent dit in de praktijk!

    Het HES-team verzamelt en verwerkt vanzelfsprekend uw financiële informatie. Wij stellen uw jaarrekening samen die bestaat uit een balans, winst-en-verliesrekening en een toelichting daarop.

    Bij een BV maken we meestal na het afgeven van een samenstellingsverklaring, voor deponering bij de Kamer van Koophandel ook een publicatiejaarrekening volgens wettelijke eisen. Gebruikers zoals bijvoorbeeld banken, hechten veel waarde aan een verklaring van de accountant.

    Een andere tak van sport is controle/audit en certificering van financiële verantwoordingen. De belangrijkste taak hierbij is het controleren van jaarrekeningen. De getrouwheid van de financiële informatie wordt gecontroleerd. U krijgt dan een controleverklaring.

    Deze verklaring verschaft een bank of een andere financier zekerheid over de juistheid en volledigheid van de gepresenteerde financiële informatie. Daarbij adviseren we over financieel-economische vraagstukken die bij de accountantscontrole aan bod komen.

    Okee … maar wat heb ik aan een controleverklaring (voorheen: accountantsverklaring)?

    Een controleverklaring kan vereist zijn als u krediet- en subsidieaanvragen doet bij een financiële instelling. Daarnaast geeft de verklaring extra zekerheid aan de inhoud van uw jaarrekening, waardoor u verantwoord beslissingen kunt nemen voor de toekomst.

    Ook voor eventuele andere partijen (o.a. managementteam, medezeggenschapsraad of aandeelhouders) kan de verklaring interessant zijn. Het geeft immers een duidelijk overzicht van hoe er het afgelopen jaar met hun geld is gewerkt. In die verklaring zit een groot verschil tussen een administratiekantoor en een accountantskantoor: alleen een accountantskantoor heeft de bevoegdheid om een controleverklaring af te geven.

  2. En belastingadvies dan?

    Veel van de werkzaamheden van een accountant hebben ook fiscale kanten. De meeste accountants geven over eenvoudige belastingaangelegenheden ook wel eens een fiscaal advies. Maar, wordt het ingewikkelder, dan wordt één van onze belastingadviseurs ingeschakeld.

    De belastingadviseurs van HES accountants zijn uw bondgenoot in al uw fiscale zaken. Zij adviseren u over uw bestaande en toekomstige! fiscale positie.

    Daarnaast verzorgen wij uiteraard de aangiften van alle voorkomende belastingen. Samen zorgen we ervoor dat u zo weinig mogelijk belasting betaalt, uiteraard binnen de grenzen van de wet.

    De fiscale kanjers van HES accountants hebben jarenlange ervaring met het belastingstelsel en de praktische toepassing daarvan in het MKB.

    Ze hebben een hoog kennis- en opleidingsniveau, mede door het continu volgen van cursussen en aanvullende opleidingen. En als het echt specialistisch wordt dan zorgen we ervoor dat één van onze fiscale netwerkpartners de handen uit de mouwen steekt.

  3. En verder?

    kunt ons uiteraard ook raadplegen bij:

    • financieel-administratieve adviesopdrachten
    • overnames
    • opvolging
    • start of beëindiging van uw bedrijf
    • salarisverwerking | loonadminstratie
    • juridisch advies
    • crediteuren sanering
    • bedrijfssanering
    • pensioenadvies
    • (Innovatie) subsidie trajecten
    • financieringsadvies
    • en veel meer

     

    Wij voorzien onze klanten van fiscale, economische, sociale en juridische adviezen. Daarnaast bieden wij een groot aantal klanten managementondersteuning of advisering bij automatiseringsvraagstukken

  4. Zijn jullie duur?

    Als u een eerlijk berekening maakt dan zult u concluderen dat u het aan de accountant bestede bedrag dubbel en dwars terugverdient.

    Sommigen vinden de stap naar de accountant groot vanwege de hoogte van de tarieven. Dit is echter onterecht.

    Rekent u bijvoorbeeld ook de tijd mee die u zelf aan de administratie kwijt bent, terwijl u bij uitbesteding bezig kunt zijn met ondernemen? Bovendien kunnen de adviezen van uw accountant u ook flink wat geld besparen.

    Schuif aan bij ons aan tafel, dan kunnen we het ook over de kosten hebben!

  5. Hoe houden jullie je vakkennis op peil?

    Na afronding van de opleiding en het praktijkgedeelte zijn onze accountants, belastingadviseurs, loonadministrateur etc. niet klaar met studeren.

    Vakkennis op peil houden stopt nooit!

    Al onze medewerkers zijn verplicht om hun kennis jaarlijks up-to-date te houden. Ieder jaar moeten zij door middel van studie of training een vastgesteld aantal PE-punten halen. (PE staat voor Permanente Educatie.)

Kennismaken?

Bel ons gerust voor meer informatie. een nadere kennismaking! Of mail ons direct via het onderstaande contactformulier!

  • 8 + 61 =